Je thuis voor dak en gevel

Als mensen ook maar naar een dak of gevel durven te kijken, beginnen de neuzen bij Defrancq al te jeuken. Het familiebedrijf is al decennialang een van dé referenties in de markt. Toch dachten ze in de directiekamer: stilstaan is achteruitgaan. En gelijk hebben ze. Pilipili nam de volledige merkidentiteit onder handen, van merkvisie tot bedrijfsfilm.

How did we help:
Video marketingUX-UI DesignConsultancyMerkstrategieSpatial DesignBrand design

Iedereen mee.

Verandering en onzekerheid zijn twee kanten van dezelfde munt. Daarom begeleidden we tijdens het traject alle interne stakeholders doorheen de transitie. Sterke merken groeien immers van binnenuit, en betrokkenheid is daarbij essentieel.

Happy client!

“Wat begon als een spontaan idee voor een bedrijfsvideo, groeide uit tot een warme en intensieve samenwerking. Vanaf de kick-off was het duidelijk dat Mathias en Lukas iets wilden creëren waar wij ons als Defrancq volledig in herkenden—én waar Pilipili trots op kon zijn.

Na de succesvolle bedrijfsvideo volgde een volledige rebranding en vandaag werken we zelfs structureel samen op marketingvlak. Iets wat we als 100% West-Vlaams familiebedrijf twee jaar geleden nooit hadden verwacht.

De samenwerking loopt zo vlot omdat het team van Pilipili écht in onze denkwereld duikt, ons bedrijf begrijpt en daar hun jarenlange ervaring op loslaat. Dat maakt het verschil.”

Jérôme Bridelance - Operationeel/facility directeur